Učiti kako učiti
Uspješno učenje
U čemu je tajna? Kako uspješno učiti?
Uspješno učenje ne može biti nešto što se samo po sebi razumije, ono treba biti naša odluka koju smo organizirali u određenom dijelu dana. Znači, prije samog učenja potrebno se odlučiti, a zatim i organizirati – kako, kada i gdje učiti. Ovdje je navedeno nekoliko savjeta koji bi mogli pomoći da naše učenje postane i uspješno. Mnogi ljudi pričaju, malobrojni razgovaraju, a rijetki pomno slušaju.
Glavna zadaća je slušati s razumijevanjem, a odluka da bude tako na nastavi samo će nam olakšati daljnji rad i što je najbolje, skratiti vrijeme koje ćemo kasnije provesti u učenju (vidiš, isplati se!). Maturanti, u srednjoj školi to vas možda neće toliko opterećivati, ali na fakultetu ne znati pravilno slušati otvara vrata velikoj muci.
Svakodnevno vrijeme koje si odredimo za učenje neka bude ono kad se osjećamo odmorni i to u svom mirnom kutku gdje nas glazba, televizija i slično neće ometati. Važno je postići stalnost – vremena, prostora, načina. Svakako, prethodno ne smijemo zaboraviti izbrisati stare SMS poruke iz svojeg mobitela, kako bi bilo mjesta za nove koje ćemo čitati nakon učenja.
Nakon što smo se sjeli na tvrd, ali ne neudoban stolac (udobnost i ležernost položaja u fotelji ponekad tijelo zna prepoznati kao relaksaciju, a ne kao umni rad) pronaći ćemo glavnu temu štiva kojeg čitamo, jer bez nje ostalo bi bilo još nejasnije. Nekima pomaže podcrtavanje i označavanje važnih dijelova teksta kao i unos bilješki na margine. Normalno, podcrtavati ćemo ono što valja zapamtiti, nije potrebno podcrtati već poznato. Neki od nas podcrtavaju dijelove rečenice i teksta na preskok, čime on na taj način tvori suvislu cjelinu. Područja u tekstu koja su nam nejasna, pročitati ćemo ponovno pažljivo i usredotočeno sve dok ne uhvatimo smisao, jer će tako sigurno ostati zabilježena u našem pamćenju. Kada završimo s čitanjem zadanog štiva najbolji način je prepričati vlastitim riječima ono o čemu nam u knjizi autor govori. Izgovarati ćemo na glas, nećemo mrmljati, i tako ćemo bolje pamtiti. Istovremeno, vidjet ćemo koje dijelove teksta nismo dobro zapamtili pa ćemo se na taj dio vratiti i još jednom ga pročitati. Lijepo je priuštiti si zadovoljstvo da sami sebe čujemo kako nešto znamo. Ako ništa drugo, bar to nije preveliki napor pa time imamo kratak odmor od novih informacija. Bez obzira koliko dobro nešto i naučili, ako gradivo redovito ne ponavljamo, prijeti nam zaborav. Često ili ponekad će nam se činiti da je već naučeno gradivo toliko usvojeno da ponavljanje nije potrebno (To je tzv. pamćenje prepoznavanjem – čini ti se poznatim, ali kad ga treba suvislo ponoviti – ne ide).
Nakon što smo se sjeli na tvrd, ali ne neudoban stolac (udobnost i ležernost položaja u fotelji ponekad tijelo zna prepoznati kao relaksaciju, a ne kao umni rad) pronaći ćemo glavnu temu štiva kojeg čitamo, jer bez nje ostalo bi bilo još nejasnije. Nekima pomaže podcrtavanje i označavanje važnih dijelova teksta kao i unos bilješki na margine. Normalno, podcrtavati ćemo ono što valja zapamtiti, nije potrebno podcrtati već poznato. Neki od nas podcrtavaju dijelove rečenice i teksta na preskok, čime on na taj način tvori suvislu cjelinu. Područja u tekstu koja su nam nejasna, pročitati ćemo ponovno pažljivo i usredotočeno sve dok ne uhvatimo smisao, jer će tako sigurno ostati zabilježena u našem pamćenju. Kada završimo s čitanjem zadanog štiva najbolji način je prepričati vlastitim riječima ono o čemu nam u knjizi autor govori. Izgovarati ćemo na glas, nećemo mrmljati, i tako ćemo bolje pamtiti. Istovremeno, vidjet ćemo koje dijelove teksta nismo dobro zapamtili pa ćemo se na taj dio vratiti i još jednom ga pročitati. Lijepo je priuštiti si zadovoljstvo da sami sebe čujemo kako nešto znamo. Ako ništa drugo, bar to nije preveliki napor pa time imamo kratak odmor od novih informacija. Bez obzira koliko dobro nešto i naučili, ako gradivo redovito ne ponavljamo, prijeti nam zaborav. Često ili ponekad će nam se činiti da je već naučeno gradivo toliko usvojeno da ponavljanje nije potrebno (To je tzv. pamćenje prepoznavanjem – čini ti se poznatim, ali kad ga treba suvislo ponoviti – ne ide).
Znači, čitaj, bilježi, ponovi, prepričaj na glas, ponavljaj! Neki će se prepoznati u ovom uspješnom načinu učenja, a druge ćemo prepoznati mi koji znamo da uspješno učenje ovisi o odluci da od danas svaki dan učim i ponavljam.
RASPORED SATI ZA UČITELJE I UČENIKE
RASPORED DOPUNSKE I DODATNE NASTAVE
Pravila o upravljanju dokumentarnim i arhivskim gradivom
MJESEČNI I GODIŠNJI PLANOVI RADA UČITELJA
Datum i vrijeme
Tražilica
Kalendar
« Lipanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Pitanja i odgovori
Oglasna ploča
Anketa
Novi, osvježeni izgled dvorane i prizemlja škole mi se:
Korisni linkovi
Za učenike! |
Za svakoga po nešto! |
Arhiva dokumenata